@article { author = {Noroozi, Mojtaba}, title = {Globalization, Identity Crisis and Cultural Relations of the Islamic Republic of Iran}, journal = {Journal of Cultural Relation}, volume = {4}, number = {7}, pages = {63-84}, year = {2018}, publisher = {Islamic Culture and Relation Organization Center for Cultural Studies}, issn = {}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {Abstract:   In the era of globalization, what has always been important is؛ fear of dissolving local cultures and disappearing in a general culture, or facing with various cultural subgroups, and more creating concepts of otherness and resistance and trying to survive local and vernacular identity. In order to compression of time and space in the era of globalization, there are always questions like this: does globalization leads to cultural homogenization, cultural polarization, or cultural hybridization? Today, culture plays different roles such one of the majors platforms of globalization and modern values and an important field of competition for vernacular, religious and ethnic identities. However in the developing countries, particularly in Islamic countries where traditional values and very different concepts of identity and society are dominant, their reactions to globalization are very intense and appear through indices such as sacrifice, resistance and identity crisis. This paper reviews the impact of globalization on international cultural relations of Iran and argues the positive and negative aspects. Furthermore, in order to three elements as cultural diplomacy, media development, and integrated approach to common identifier factors, the researcher concluded an appropriate combination of global and local features with an emphasis on an efficient cultural diplomacy that could reveal cultural interrelationships and has the ability to negotiate differences in cultural relations.}, keywords = {Keywords: Globalization,Identity Crisis,Cultural Relations,The Islamic Republic of Iran}, title_fa = {جهانی شدن، بحران هویت و روابط فرهنگی جمهوری اسلامی ایران}, abstract_fa = {در عصر جهانی شدن آن چه همواره مورد اهمیت قرار گرفته است، بیم از انحلال فرهنگ های محلی و ذوب شدن در فرهنگی عام و یا از دیگر سو، مواجهه با زیرگروه های فرهنگی متنوع؛ و در ادامه ایجاد مفاهیمی همچون غیریت و مقاومت برای زنده نگاه داشتن هویت بومی و محلی می باشد. با فشرده شدن زمان و فضا در عصر جهانی شدن، همواره سوالاتی از این دست مطرح می شود که آیا جهانی شدن سبب همگن سازی فرهنگی، قطبش فرهنگی و یا ترکیب فرهنگی می گردد؟ فرهنگ در اشکال مختلف آن در حال حاضر به عنوان یک حامل اصلی از جهانی شدن و ارزش های مدرن عمل می کند، و به منزله یک عرصه مهم رقابت برای هویت ملی، دینی و قومی است. اما در مناطقی از جهانِ در حال توسعه، به ویژه در کشورهای اسلامی که در آن ارزش های سنتی و مفاهیم کاملا متفاوتی از هویت و جامعه غالب است، این واکنش ها بسیار شدید هستند و از طریق نمایه هایی چون قربانی شدن، مقاومت و بحران هویت نمود می کنند. در این پژوهش به بررسی تاثیر جهانی شدن بر روابط فرهنگی بین المللی ایران در دو وجه مثبت و منفی پرداخته شده است. در ادامه با اشاره به راهکارهایی با تاکید بر سه عاملِ دیپلماسی فرهنگی، توسعه و بهبود رسانه ای، و اتخاذ رویکردی یکپارچه برای فاکتورهای هویت ساز مشترک، بر یافتن ترکیبی مناسب از ویژگی های محلی و جهانی با تکیه بر دیپلماسی فرهنگیِ کارآمد اشاره شده که می تواند ارتباط متقابل فرهنگی و توانایی مذاکره در مورد تفاوت ها در روابط فرهنگی را نمایان سازد}, keywords_fa = {جهانی شدن,بحران هویت,مناسبات فرهنگی,جمهوری اسلامی ایران}, url = {https://www.culturalrelation.ir/article_35273.html}, eprint = {https://www.culturalrelation.ir/article_35273_54f114c79536ac11351d1c37d1e27939.pdf} }