@article { author = {khademzadeh, javad and Izadi, Jahanbakhsh}, title = {Modern Components of Modern Diplomacy and Enhancement of Soft Power of the Islamic Republic of Iran}, journal = {Journal of Cultural Relation}, volume = {5}, number = {11}, pages = {143-176}, year = {2019}, publisher = {Islamic Culture and Relation Organization Center for Cultural Studies}, issn = {}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {The great advances in information and telecommunication technology and their effects on political, economic, social, cultural and other fields, is the basic reason that nowadays the main issue in public diplomacy would be the study of the effects of these effective advances in public diplomacy. Considering that the public diplomacy is one of the most important approaches to have and increase the soft power of countries this question arises that, what is the role of the modern components of the modern public diplomacy in enhancing and improving the soft power of the Islamic Republic of Iran? In the hypothesis has mentioned that, according to new general diplomacy indicators such as branding, the network model of two-way symmetric communication based on the dialogue-based model and mutual understanding, the Islamic Republic of Iran, despite taking some positive actions in recent years, has not yet been able to use this potentiality in the best way to increase its soft power. The research method of this enquiry is a descriptive analytical process that deals with data processing in a documentary manner.}, keywords = {“Traditional public diplomacy”,” Modern Public Diplomacy”,”Soft power”,”networking”,Branding"}, title_fa = {مؤلفه‌های نوین دیپلماسی‌‌عمومی‌‌ مدرن و افزایش قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران}, abstract_fa = {پیشرفت‌های شگرف در عرصه فن‌آوری اطلاعات‌ و ارتباطات و تاثیرات آن بر تمام حوزۀ‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و... باعث گردیده که امروزه بحث اصلی در حوزۀ دیپلماسی عمومی به تاثیر این پیشرفت‌های در دیپلماسی عمومی بپردازد و مبحث نوینی تحت عنوان دیپلماسی عمومی مدرن را به میان آورد. با توجه به اینکه دیپلماسی‌عمومی به ‌عنوان یکی از مهم‌ترین شیوه‌های تحقق و افزایش قدرت ­نرم کشورها محسوب می‌شود این سوال پیش می­آید که مولفه‌‌های نوین دیپلماسی عمومی مدرن چه نقشی در افزایش قدرت نرم جمهوری‌اسلامی‌ایران داشته است؟ در پاسخ نیز ذکرشده با توجه به شاخص‌های دیپلماسی‌عمومی نوین نظیر برند سازی، الگوی شبکه‌ای، ارتباطات متقارن دو سویه بر محور الگوی گفتگو محور و بر مبنای دستیابی به تفاهم و هم‌فهمی، جمهوری اسلامی ایران علی رغم برخی اقدامات مثبت در سال‌های اخیر، هنوز نتوانسته به نحوه احسن از این ظرفیت در جهت افزایش قدرت نرم خود استفاده نماید. روش تحقیق این پژوهش بصورت توصیفی تحلیلی است که به شیوه اسنادی به پردازش داده­ها می‌پردازد.}, keywords_fa = {دیپلماسی‌عمومی,دیپلماسی ‌عمومی ‌سنتی و‌مدرن,قدرت نرم,برندسازی,الگوی شبکه‌ای}, url = {https://www.culturalrelation.ir/article_38232.html}, eprint = {https://www.culturalrelation.ir/article_38232_11aea6e9431508c4403236823921c6d6.pdf} }